22 januari 2013

Oude atlassen

Hoewel we zelf het gevoel hebben, dat de wereld qua indeling niet echt verandert, zien uitgevers van atlassen dat toch anders. Nu zullen plaatsen, rivieren en oceanen niet zo gauw ergens anders gaan 'liggen', maar grenzen van landen en plaatsen worden wereldwijd regelmatig verlegd. Ook namen van steden of landen worden nog weleens veranderd. Dus: er is voor uitgevers altijd wel een reden voor een herziene druk. Maar ja, wat doen we dan met die oude (vaak kostbare) atlassen? Zoals voor veel zgn. afgedankte dingen, kunnen we ook voor atlassen een tweede leven bedenken. Je kunt de bladzijden bijvoorbeeld leuk als inpakpapier gebruiken, ansichtkaarten ervan maken of ze tussen je vakantiefoto's plakken.
 
Voor mijn webwinkel heb ik ze als volgt verwerkt:
 
 
 

ik heb houten letters ermee beplakt
 
 
*
 



ik heb er een vlaggetjesslinger van gemaakt
 
 
*
 

en ik heb ze in een letterbak verwerkt
 
 
*
 
Ongetwijfeld vinden jullie zelf ook nog wel wat mogelijkheden.
 
Succes ermee!!
Ingrid
 
 

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...