26 januari 2013

Poesiealbum

Jammer genoeg zijn door de komst van vriendenboekjes de poesiealbums een beetje uit de mode geraakt. Hoewel de vriendenboekjes toch ook erg leuk zijn om later nog eens terug te lezen (zeker ook omdat ze veel meer over de vrienden zelf zeggen dan het geval is bij poesiealbums), is het toch wel jammer. Het was altijd leuk om een passend gedichtje te zoeken en deze zo mooi als je maar kon (zonder voorgedrukte lijntjes, dus nog best lastig) in het album te schrijven. Daarna zocht je er nog leuke plaatjes bij en op de linker bladzijde was dan altijd nog wel plaats voor een kort rijmpje. De creatievelingen vrolijkten het geheel nog wat op met tekeningetjes, een hoedje op de datum of schreven nog iets onder een omgevouwen hoekje.



 mijn poesiealbum
(eigenlijk is het poëziealbum, maar poesiealbum klinkt gewoon véél gezelliger)
 
 
 
*
 



altijd handig om je schrijvers te laten weten hoe je wilt dat ze met jouw album omgaan



*
 
 
 
 
 
*

 
 
in poesiealbums werden ook vaak 'tips' gegeven
 
 
*
 
 

juffen en meesters moesten er ook aan geloven en dat zag er natuurlijk altijd super netjes uit
 
 
*
 

 


je liefdesleven en je toekomst kwamen in je poesiealbum ook aan bod
'vergeet-mij-niet' (hier in de 4 hoeken geschreven) was ook een vast onderdeel, maar oeps nou weet ik toch niet meer precies wie degene was die dat had opgeschreven...
ach, ik zal het zelf ook wel bij anderen hebben opgeschreven die nu hetzelfde van mij denken
ook dat is 'poesiealbum'
 
 
*
 
 
en als je album vol was, had je zelfs hier leuke rijmpjes voor
 
 
*
 
Toch wel leuk om er weer eens in gebladerd te hebben.
 
Gezellig weekend!
Ingrid
 


1 opmerking:

  1. Een heerlijk feest der herkenning! Ik had zo'n zelfde poeziealbum; op de voorkant zat een hoesje waar je een nieuwe ansichtkaart tussen kon schuiven. Helemaal leuk dit! Groetjes, Irma

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...