4 juli 2013

Een uniek tuniek

Tegenwoordig verkopen bijna alle kringloopwinkels ook kleding, maar omdat ik er altijd naar toe ga om juist géén kleding te kopen, loop ik hier eigenlijk altijd gewoon aan voorbij.
Ondanks dat gebeurde het een paar weken geleden dan toch. Terwijl ik langs de kledingrekken liep, drong een tuniekje zich gewoon aan me op. Of het nou de sprekende kleuren waren, het model of uiteindelijk toch de prijs (2,50!!!), ik weet het niet meer, maar ik pakte het uit het rek, bestudeerde het aandachtig en meende dat ik voor dat geld nog niet eens stof kon kopen, laat staan er een bloesje van kon naaien. En mocht het nou niet passen of staan, dan zou ik er altijd nog poetsdoeken van kunnen maken (sorry, dit overwoog ik echt).
Hoe dan ook: hij ging mee naar huis.






Ik waste 'm,  paste 'm en moest gelijk aan de optie 'poetsdoeken' denken, want ik vond 'm véél te lang en bovendien leek ik er dik in. Dus wat nu?





Ik besloot er toch maar de schaar in te zetten. Als dat fout ging, zou dit het begin van mijn stapeltje poetsdoeken worden ;).
De onderste strook bloemen knipte ik af en maakte hiervan een bijpassend sjaaltje, wat het gelijk ook iets extra's gaf.


Zie hier het resultaat.



Het is een heerlijk, luchtig tuniekje en met het zomerse weer én de vakantie in aantocht ben ik toch blij dat ik het niet heb laten hangen. De poetsdoeken moeten nog maar even wachten.


Geniet van deze heerlijk zomerse dag.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...