22 augustus 2013

In de dierentuin

Het is altijd leuk als je met iemand een hobby deelt en al helemaal als dat met je kind(eren) is. Zo zijn zoonlief (bijna 17) en ik hobby fotograaf en kunnen makkelijk een héle dag met onze camera in de dierentuin rondlopen. Daar hij nog vakantie heeft, hebben we daar gisteren een dagje voor uit getrokken.

De meeste en mooiste foto's maakten we in Amazonica, het nieuwe deel van Blijdorp. Een hal met tropische planten (én ook tropische hitte, moet je dus van houden/tegen kunnen) en met vlinders die de hele tijd om je heen vliegen. Echt heel bijzonder en helemaal om er te fotograferen.


 
 
 
 
 
 
De schalen met fruit die speciaal voor de vlinders waren neergezet, werden druk bezocht...!
 
 
 
 
 
Nu waren de vlinders (op 1 soort na) redelijk makkelijk en mooi te fotograferen. Maar de meeste andere dieren in de dierentuin leverden niet zoveel bijzondere foto's op. Ze lagen er lui bij of achter een boom (of beide), bewogen te snel, zaten te ver weg enz. enz. Daar moeten we dan misschien ook nog een beetje op oefenen. Een paar, ietwat spontane, foto's vond ik echter toch wel grappig om te laten zien.
 
 
 
 

 
Bovenstaande foto's heb ik zelf gemaakt. Onderstaande foto's zijn door mijn zoon gemaakt en mag ik jullie met zijn toestemming laten zien.
 

 
 
 


Moe maar voldaan kwamen we aan het eind van deze super gezellige dag thuis met héél veel foto's. Het leuke daarna was dan het uitzoeken en samen de foto's bekijken en beoordelen. Naast het fotograferen heb ik ook genoten van het heerlijke weer en de leuke gesprekjes die we hadden tijdens de pauzes. Maar ook van het heerlijk op ons gemak door het park lopen, want met een camera in de hand kijk je toch heel anders naar de omgeving. En misschien dat ik jullie door deze foto's ook een beetje mee heb kunnen laten genieten!?







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...