2 november 2013

Opgeruimd staat netjes

Nu ben ik al weken aan het haken en nog steeds 'frommel' ik mijn haakwerkje in een plastic tasje. Niet omdat ik dat nou zo mooi vind, maar gewoon omdat dat het tasje is waar het garen in zat toen ik het kocht en omdat ik eigenlijk niets anders had waar ik het in op kon bergen. Het is weliswaar erg praktisch, maar ongelófelijk niet-decoratief. Daarom vond ik het nu hoogste tijd worden voor iets anders. Iets wat absoluut decoratiever is, beter bij ons interieur past (zodat ik het niet iedere keer per se uit het zicht hoef te leggen) én waar natuurlijk al m'n haakspulletjes in passen: een haaktasje (of hoe noem je zoiets eigenlijk?). Heel erg voor de hand liggend heb ik hier dan granny squares voor gebruikt.


 
 
Ik heb met 6 kleuren 6 verschillende patroontjes gehaakt en per patroon 4 squares met iedere keer een andere combinatie/volgorde van kleuren (kunnen jullie het nog volgen?). Lijkt op het oog rommelig, maar het vormt verrassend leuk toch een eenheid (vind ik, maar misschien zien jullie dat anders?!). Het was alleen nog wel een hele klus om ze zo aan elkaar te naaien, dat er niet teveel dezelfde kleuren naast elkaar kwamen. 

 
 
Ik heb de tas gevoerd met een roze ruitjesstof. Aan de bovenkant heb ik een geschulpt randje gehaakt waar ik 3 knoopjes aan vastgezet heb waarmee je 'm dicht kunt maken. Als de tas dichtgeknoopt is, zou je zo kunnen denken dat het een kussen is (mijn inmiddels afgedankte plastic tasje haalde dit niveau toch echt niet...!!).



Ik ben dan ook helemaal blij met dit mooie tasje. Er zitten zelfs alweer nieuwe squares in (ja, ja de verslaving duurt voort) voor nieuwe bekerwarmers. De andere waren tenslotte allemaal verkocht...!!!


Wens ik jullie nog een gezellig weekend.




PS Wil je Ingedingen 'achter de schermen' volgen, dan kan dat via Facebook.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...