21 maart 2014

Pastel

Omdat wij een overwegend bruin/crèmewit interieur hebben, had ik ineens zin om hierin wat kleur aan te brengen. Daar ik niet grootscheeps wilde veranderen, leek het me leuk om dit met wat accessoires te doen. Pastelkleurige accessoires. Op dit moment ben ik namelijk helemaal fan van pastelkleurtjes. Het geeft zo mooi kleur zonder dat het dominant aanwezig is. Daar ik toch regelmatig kringloopwinkels bezoek, ben ik uiteraard hier begonnen met zoeken en heb zowaar wat leuke dingen gevonden.

Het begon allemaal met deze mooie blauwe vaas. Eigenlijk vind ik het 'not done' om iets van Ikea bij de kringloop te kopen, maar omdat ik hier meteen verliefd op werd, ging deze vaas dan toch mee naar huis. Verder bedacht ik me, dat zowel een hortensia als roze of gele tulpen hier wel erg leuk in zouden staan. Of misschien wordt het wel een orchidee! Ik heb nog geen beslissing genomen, want leeg doet 'ie het (voorlopig dan) ook erg leuk.

 
 
Mijn tweede pastelvondst was dit gele melkkannetje. Klein en eenvoudig, maar met een absoluut zonnige, vrolijke uitstraling.
 


Daarna ben ik op zoek gegaan naar iets in het roze. En zowaar, bij mijn eerste poging al vond ik deze mooie vaas, waar ik dan geen bloemen maar een plantje in heb gedaan. Vooral de bijzondere vorm geeft deze vaas iets extra's maar ook dat ik 'm voor 50 cent mee mocht nemen!.



Eens kijken of ik de komende tijd nog meer leuke dingen in pastel vind. De afgelopen jaren heb ik veel crèmekleurige accessoires verzameld (ook allemaal via rommelmarkten en kringloopwinkels) en het leuke is dat die heel goed bij pastel passen.

Dit melkkannetje heb ik een poos geleden gekocht. Gisteren heb ik er weer eens blauwe druifjes in gedaan. Zo heeft 'ie dan toch ook een beetje kleur, al is het dan geen pastel...!


Helemaal blij ben ik met mijn nieuwe aanwinsten. En dan te bedenken dat ze allemaal bij elkaar nog geen 5 euro hebben gekost...! Dat maakt een ritje naar de kringloop natuurlijk wel de moeite waard.


Wens ik jullie een fijn weekend.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...