4 mei 2014

Kapmantel

Heel terloops zag ik kort geleden in een tijdschrift een afbeelding van een lampenkapje met een gehaakt jasje. Weliswaar in een heel ander patroon en in totaal andere kleuren, maar het idee voor onze lampenkap was hiermee wel geboren: een heuse kapmantel.

 
Het duurde even voordat ik wist in welke kleur en daarna was het ook nog eens een hele toer om het juiste garen te vinden. Verder had ik er helemaal geen patroon voor, dus werd het ook nog eens improviseren, maar met mijn vertrouwde 'granny square steek' zou het vast gaan lukken.
 
 
 
Toen het jasje echter eenmaal klaar was, vond ik 'm toch nog wel wat kaal (lees: saai). Daar moest ik dus ook nog wat voor bedenken. Eigenlijk had ik 'm op willen leuken met gehaakte witte bloemen, maar na de eerste bloem zag ik al dat dat niet leuk zou worden. Uiteindelijk is het een eenvoudig schulprandje geworden.
 
 
 
Het is nog wel even wennen, zo van een witte (kale) kap naar een turquoise, maar ik ben toch wel content met het resultaat. En gaat 'ie ooit toch vervelen of moet het toch (wéér) een andere kleur gaan worden, dan is 'ie er ook zo weer af.
 
 
Voorlopig blijft de kapmantel gewoon daar waar die nu zit en waar die voor gemaakt is:
op de lampenkap.
 
 
 
Gezellige zondag!
 






2 opmerkingen:

  1. Fantastic! ♥ Great color and the white border is an eye candy :-). Have a good week!
    Nata

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...