19 mei 2014

Snel pastel

Inspiratie haal ik overal en nergens vandaan. Soms moet ik er naar op zoek en soms vindt het mij. En soms is een idee zo eenvoudig, dat je gelijk aan de slag kunt. Zoals met deze mooie pastelvazen.


 
Saaie of ook wel 'kale' glazen vazen bleek ik nog in de kelderkast te hebben staan. Eigenlijk was ik een beetje vergeten dat ik ze nog had. Ik had ze dan ook al heel lang niet meer gebruikt, maar daarmee waren ze wel perfect voor dit 'experiment'. Verf heb ik altijd wel staan. Ik hoefde het alleen nog maar een beetje te mengen en ik kon aan de slag.

 
Daar het gisteren heerlijk weer was, heb ik de vaasjes op mijn eigen werkbankje in de tuin geverfd. De truc bij deze vazen is, dat je de binnenkant verft. Zo blijf de buitenkant mooi glimmend en wordt de binnenkant (bij zijdeglans dan) mat.
 
 
De ribbeltjesvaas wilde ik pastelblauw hebben. Helaas droogde de (acryl)verf iets te snel waardoor de binnenkant niet helemaal glad is geworden.


 
Ik vond haar daardoor eigenlijk niet zo geschikt meer om zo neer te zetten. Dus besloot ik er een plantje in te doen. Het effect is er echter niet minder door.
 
 
 

Het kleine vaasje moest roze worden, vond ik.
 
 
Deze is wel mooi glad geworden, dus die kan ik wel zo neerzetten of eventueel met bloemetjes er in.
 
 
Echt leuk om zo mijn eigen pastelvazen gemaakt te hebben.
Misschien heb ik jullie nu ook wel op een idee gebracht?!
 

 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...