30 december 2014

Op naar 2015!

Naast het zelf bloggen, volg ik ook diverse blogs van anderen. Vaak zit ik dan 'jaloers' te kijken naar wat voor een 'geweldig' leven anderen toch hebben, terwijl ikzelf het afgelopen jaar veel verdrietige dingen heb mee moeten maken. Ik weet dat dit natuurlijk onzin is, want er zijn in het 'echte leven' weinig mensen die nooit iets verdrietigs of vervelends meemaken. 
Toch was het wel een rare gewaarwording toen ik merkte dat anderen ook zo naar mijn blog (leven) kijken en verbaasd reageerden toen ze hoorden dat het afgelopen jaar voor mij een jaar was van afscheid en verdriet. Ze konden dit uit mijn blog niet bepaald opmaken....!!
Nu wil ik het op mijn blog juist hebben over de dingen die mijn leven kleur geven en is het mooi meegenomen als ik daarmee anderen mag inspireren, dus vallen bepaalde gebeurtenissen (hoe groot en belangrijk ook) niet in deze categorie. Dit geldt waarschijnlijk ook voor heel veel andere bloggers.

Ja, het leven is op een blog inderdaad 'maakbaar'. Ik kan de wereld héél eventjes helemaal naar mijn hand zetten en doen alsof 'ie perfect is! Misschien dat ik het daarom nog steeds zo leuk vind. Het focussen op de positieve dingen van het leven (en die zijn er!!), dingen die ik anders misschien helemaal niet opgemerkt zou hebben en die mij soms zelfs (met name het afgelopen jaar) tot steun en troost zijn. Helemaal los daarvan deel ik deze 'maakbare' wereld graag met jullie en ik hoop dat jullie net zo genieten van het lezen als ik van het bloggen.


Voor 2015 hoop ik dan ook op veel nieuwe ideeën
en inspiratie om die hier met jullie te kunnen delen.
Mijn wens voor jullie is een mooi, liefdevol en creatief jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...