25 maart 2015

Schilder-eitjes

Ze liggen al een aantal jaren in de kast en het kwam er eigenlijk nooit van ze eens te gebruiken: de handbeschilderde eitjes uit de toenmalige DDR (waar ik als kind regelmatig en vooral graag kwam). Totdat ik afgelopen week op een verjaardag kwam waar ik vergelijkbare eitjes in paastakken zag hangen. Heerlijk retro en zó mooi. Dat wilde ik ook!!

 
Dus mochten deze mooie bonte eitjes dan eindelijk uit hun doosje.
 
 
De prijsjes stonden zelfs nog op de onderkant van de doosjes. Voor de DDR bewoners een behoorlijk bedrag. Helemaal als je bedenkt dat ze met gewone waterverf zijn beschilderd. Als ze nat worden lopen de kleurtjes door, wat vroeger duidelijk een keer gebeurd is. De eitjes komen nl. uit mijn ouderlijk huis en daar werden ze jarenlang gebruikt.
 

 
 
 
De takken heb ik in een emaillen kan gezet die ik een aantal jaar geleden bij de kringloop gekocht heb. Voor de foto zette ik de kan op een kastje, maar inmiddels heeft ze een mooie plek op onze eettafel gekregen.
 
 
En ik geniet van dit stukje sentiment (want dat is het toch ook wel een beetje).
 

1 opmerking:

  1. Zo vrolijk om al die beschilderde eitjes in de takken zien hangen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...