24 juni 2015

Mee op de wind

Mobiles blijven iets magisch hebben. En dat niet alleen voor baby's en kinderen...! Op de een of andere manier lijkt het altijd wel te waaien (of te tochten?!), waardoor je kunt blijven kijken naar een mobile. En mocht het dan toch een keer 'windstil' zijn, dan zet je 'm toch gewoon zelf even in beweging! Niet voor niets worden ze veel in babykamers opgehangen.

Een poos geleden had ik al een keer een vlindermobile gemaakt, dus helemaal nieuw is dit ontwerp dan ook niet. Dit keer heb ik alleen andere kleurtjes gebruikt.

 
De vlindertjes zijn in roze, lila, paars, grijs en wit. Een mooie, niet al te zoete combinatie.
 
 
De ring waar de vlindertjes aan hangen, heb ik in het roze omhaakt en van dezelfde kleur heb ik een sierrandje gemaakt.
 
 
 
 
De vlindermobile gaat in de verkoop, maar is uiteraard op bestelling ook in andere kleuren leverbaar.
 
Voor jongens heb ik een variant met vliegtuigjes. Ook deze heb ik al een keer eerder gemaakt, maar nu had ik een klant die 'm in andere kleurtjes wilde.
 
 
De kleurcombinatie is gebaseerd op het behang van de babykamer waar de mobile straks komt te hangen.




De vliegtuigjes (en de vlinders) zijn ook los te koop. Zo had ik een klant die een bestaande mobile had waarvan zij de poppetjes wilde vervangen door vliegtuigjes.


Zoals het je misschien al is opgevallen, hebben deze vliegtuigjes geen vilten maar gehaakte propellers. Dit had te maken met de mint kleur. Vilt is nl. niet in deze kleur te verkrijgen, dus was dit de meest voor de hand liggende oplossing.


 Heerlijk al deze vrolijke fladderaars.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...