11 juni 2015

Zwart/wit

Al heel lang maak ik voor klanten schommelstoelkussens op maat. Bijna altijd voor babykamers. De klant kan -uiteraard- zelf de stof bepalen en zo heel af en toe zit er dan een kleur(combinatie) bij waar ik zelf zo enthousiast over ben, dat ik daar inspiratie uithaal. Zo ook afgelopen week, toen ik voor een klant zelfs twee schommelstoelkussens mocht maken: 1 voor een mama (of papa!) schommelstoel en 1 voor een kinderschommelstoel. De stoelen zijn zwart en de kussens moesten daarom ook in zwart/witte stoffen gemaakt worden.


 
Ik koop de stof altijd per klant in zodat een klant ruime keus heeft. Nu houd ik hoe dan ook altijd wat stof over en in dit geval kwam dat perfect uit. Afgelopen week had ik nl. al twee kussens gemaakt waar ik een gehaakt kleedje op heb genaaid, dus het idee om dit ook met deze stofjes te gaan doen, was snel geboren.
 
 
En nu dan niet, zoals de vorige kussens, in een vierkant model. Nee, dit moest een langwerpig model worden, vond ik. Ik heb hier alle drie de stoffen voor gebruikt (de achterkant heeft dan de kleine ruitjes gekregen). Het zwarte kleedje, dat ik hier speciaal voor heb gehaakt, paste er perfect op.

 
En wow, ik werd er zelf gelijk helemaal verliefd op. Maar 'helaas': de klant van de schommelstoelkussens ook, dus vandaag gaan ze alle drie op de post. Wel zo leuk natuurlijk, want ergens horen ze toch bij elkaar. En wie weet, ga ik dit ontwerp nog wel een keer gebruiken.
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...