14 juli 2015

Blijmakers (3)

Een paar maanden geleden ben ik op dit blog begonnen met blijmakers: kleine dingen die gewoon heel simpel blij kunnen maken. Inmiddels heb ik besloten deze naam ook voor mijn nieuwe website, De Beste Blijmakers, te gaan gebruiken. Misschien ietwat verwarrend, maar zo heel veel ontloopt het elkaar eigenlijk niet. Het grote verschil is, dat ik hier mijn persoonlijke blijmakers toon en op mijn site blijmakers  zal gaan verkopen (de voorbereidingen hiervoor zijn in volle gang). Beide soorten zijn bedoeld om niet alleen mijzelf, maar ook anderen blij mee te maken.
Dit even ter info, want eigenlijk wilde ik hier wat blijmakers van de afgelopen weken laten zien. Degenen die mij via Facebook of Instagram volgen zullen de foto's misschien wel herkennen?!

Deze vorkjes heb ik vrij recent bij de kringloop weten te bemachtigen (voor 75 cent!!!). Ik vind ze helemaal te gek. Het mooie is dat de set én compleet is én in het originele doosje zit. Ik ga ze zeker ook gebruiken, want hiermee móet je toch gewoon pronken.. uh... prikken!!


Afgelopen zaterdag vond ik op een rommelmarkt deze lieve glazen schaaltjes. De kleine meten 7,5 cm. Ook deze zal ik zeker gaan gebruiken. Handig voor bijvoorbeeld theezakjes, bonbons, dipsausjes enz.enz.


En wat mij toch altijd héél erg blij maakt...?! Geen kasten vol met schoenen, dure reizen of een luxe auto. Nee, geef mij maar gewoon wat bolletjes katoen. Héérlijk!!
Deze kleurtjes heb ik onlangs gekocht daar ze, doordat ik momenteel erg veel haak, in mijn voorraad ontbraken en tja, dat kan natuurlijk niet...


En dan een blijmaker met een (té?) hoog kitschgehalte: dit zilverkleurige (stenen) hertje. Geen idee waarom ik hem heb gekocht; ik vermoed die onweerstaanbare blik in z'n ogen....?! Hoe dan ook. Hij heeft een plekje in de slaapkamer gekregen tussen wat nostalgische/sentimentele foto's en spulletjes.


De zwart/wit foto van mijn moeder (werkend in een kousenfabriek in Duitsland) is ca. 60 jaar oud en heeft kort geleden dan eindelijk een nieuwe lijst en gelijk ook een verdiend ereplaatsje gekregen. Een top blijmaker, want ook mijn moeder werd hier blij van....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...