6 augustus 2015

Een stukje natuur

Helaas ben ik niet zo handig om zelf (haak)patronen te bedenken of te maken, maar ik combineer wel graag bestaande patroontjes of pas ze naar mijn eigen smaak en inzicht aan. Uiteraard wel met zelf bedachte kleurcombinaties. Zo ontstaan er altijd weer leuke creaties. Momenteel ben ik op zoek naar andere materialen die ik hiermee kan combineren. Dit keer dus een tak, je weet wel, een stukje boom. Goed, door de witte verf niet helemaal meer zo natuurlijk als toen 'ie nog aan de boom zat, maar toch.


Vóór mijn vakantie was ik al begonnen aan een nieuw ontwerp waar ik afgelopen week dan weer enthousiast mee verder ben gegaan.

 
Vóór mijn vakantie had ik ook alleen het idee om deze uiltjes en sterren met nog meer uit te breiden en dan 'gewoon', zoals bij alle voorgaande mobiles, aan een omhaakte ring te hangen.
Ná mijn vakantie echter, kreeg ik spontaan de ingeving om ze aan een tak te hangen. Uilen horen tenslotte in een bos (wil ik het nu alleen even niet hebben over onder de tak in plaats van op de tak en dat takken aan een boom echt niet wit zijn en dan díe sterren.... ahum!!).
 
 
Alleen had ik een totaal andere tak in gedachten dan dat het uiteindelijk is geworden, maar het resultaat is er niet minder om. Het was hoe dan ook een hele toer om iets geschikts te vinden; bij een plaatselijk tuincentrum ben ik dan uiteindelijk geslaagd ook al was het de laatste van zijn soort (inmiddels heb ik ontdekt dat de takken van onze eigen vlinderstruik met een likje verf hier zeer waarschijnlijk minstens zo geschikt voor zijn).
 
 
Voor het mooie heb ik de tak nog wel extra wit geverfd (er zat al een dun laagje wit op). Om de uiltjes en de sterren te kunnen bevestigen heb ik een aquagroene (op de foto lijkt het meer op turquoise, maar het is toch echt aquagroen !) 'slang' gehaakt.
 
 
 
 
En voilà: een stukje natuur!
 

Helemaal leuk voor in een baby- of kinderkamer. Hij kan aan de muur, voor het raam of boven een ledikantje. Gelijk vandaag al kreeg ik de vraag of 'ie niet ook in het roze gemaakt kan worden en dan met hartjes. Natuurlijk kan dat en natuurlijk laat ik 'm hier aan jullie zien zodra die af is!
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...