29 september 2015

Pompoentjes

Je komt ze momenteel weer overal tegen: pompoenen, kalebassen of sierfruit. In alle kleuren, soorten en maten. Jammer alleen dat je ze na een poos dan toch moet weggooien omdat ze niet onbeperkt houdbaar zijn (behalve de plastic varianten natuurlijk). Gehaakte versies zijn daarom dubbel leuk. Ik ben dus toch maar even op zoek gegaan naar een haakpatroon hiervoor en het resultaat is zó schattig.

 
Uit ervaring weet ik dat op een foto meestal niet goed te zien is hoe groot iets is, maar dit is dus een mini pompoen. Inclusief steeltje 7cm hoog!! Maar goed, ik had de smaak te pakken en heb er gelijk nog maar een paar bij gemaakt.
 

 
Ze zijn echt zó leuk en vrij eenvoudig te maken.
 
 
Daar ik momenteel alleen katoen in huis heb, heb ik ze uiteraard hiermee gehaakt. De draad had voor het effect wel iets dikker gemogen (een kleinere naald wilde ik niet gebruiken omdat het resultaat dan nog kleiner wordt), maar het resultaat vind ik er niet minder om.
 
 
En wow, wat een sfeer geven ze zo samen met het zonnetje.
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...