27 november 2015

Aan de lijn

Voor mijn (nog) huidige webshop maakte ik tot voor kort de meeste artikelen van stof. Nu ik het haken heb ontdekt, doe ik daar niet zoveel meer mee. Maar ik heb wel gemerkt, dat sommige van mijn ontwerpen voor stof, het ook leuk doen als je ze haakt. De vlaggetjesslinger was de meest voor de hand liggende en pas had ik ook het sterkussen gehaakt. In het verleden heb ik regelmatig waslijnslingers (een eigen ontwerp) van stof gemaakt en bedacht me ineens, dat een gehaakte waslijnslinger ook wel eens leuk zou kunnen zijn.

Een patroon is uit stof vrij snel geknipt, maar om deze te haken, dat viel niet met alles mee. Vooral de trui was een lastige....!!

 
Het leuke van haken is, dat je dingen kunt toevoegen die met stof niet of anders toch wel lastig te maken zouden zijn. Ik zou bijvoorbeeld geen idee hebben gehad hoe ik zo'n klein konijntje van stof had moeten maken. Ook de pet van stof maken is nét wat lastiger dan 'm haken.

 
Wat ik ook leuk vond is bij alles iets extra's toevoegen, zoals een zak op de broek, gekleurde randjes om de broek en de pet, streepjes in het ondergoed.
 
En dan de sokjes...! Die waren helemaal een gepuzzel. Ondanks dat vind ik ze helemaal leuk geworden.
 
 
En zo ontstond dan de gehaakte waslijnslinger. Een meer dan leuke variant op de stoffen versie. Een leuk kraamcadeautje voor jongens. In zowel de kleurtjes als de kleertjes is er vast nog meer variatie te bedenken.
 
 
Uiteraard gaat er binnenkort ook nog een variant voor  meisjes komen. Eens kijken hoe die gaat worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...