8 november 2015

Opgetuigd en opgetogen

Het begon allemaal met een foto op Facebook. Een gehaakt boompje, o zo schattig. Niet groter dan een hand en versierd met knoopjes. Daar wilde ik wel meer van weten. Helaas kwam ik er al snel achter dat het bijbehorende patroon in het Italiaans was....!! Maar dat hoeft met internet tegenwoordig geen probleem te zijn. Dacht ik! Hoe ik ook zocht, ik kon toch nergens een vertaling van de Italiaanse haaktermen vinden. Dan maar zonder een vertaling, zo moeilijk kon het toch niet zijn....!? De cijfers in het patroon gaven eigenlijk genoeg informatie en met de foto erbij zou het toch raar zijn als ik hier niet zelf uit zou komen.


Het Italiaanse voorbeeld was van haakkatoen gemaakt en daardoor toch wat aan de kleine kant, vond ik. Ik wilde toch wel een boom van 'formaat' (wat ook weer relatief is, want mijn boompje haalt inclusief de bovenste kraal 25cm!!) en met een heerlijke winterse uitstraling. Dus werd het tweedgaren én haaknaald nr. 8. Ik heb er wel flink wat toeren aan toegevoegd om 'm dan ook echt wat groter te krijgen.

En opgetuigd moest het boompje natuurlijk ook. Op het voorbeeld was dat gedaan met knoopjes, maar ik vond toch echt dat het 'kerstballen' moesten worden. Dus heb ik de knoopjes weggelaten en kralen gebruikt. Roomkleurige parelmoer kralen in verschillende grootte, zoals ook de ballen in een echte boom.


En daar staat 'ie dan: de eerste kerstdecoratie van dit jaar. Nog een beetje verloren en onwennig zonder andere kerstspulletjes om hem heen en in een iets te voorjaar aandoend november, maar ik ben er niet minder opgetogen over.


Enne... helemaal de eerste en enige kerstdecoratie is het toch ook niet. Afgelopen week vond ik bij de Zeeman zomaar dit lieve hert. Ik kon zowel dé blik van het hert als hét blik als zodanig, gewoonweg niet weerstaan (ondanks de toch wat 'foute' foto...!!). En voor 2 euro hoefde ik hierover ook niet al te lang na te denken.


 Het boompje houd ik zelf, maar hij is voor de liefhebber uiteraard wel op bestelling leverbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...