18 november 2015

Vrolijk fluitend

Blokfluithoezen. Er was een tijd dat ik ze regelmatig verkocht, maar op de een of andere manier is hier niet zoveel vraag meer naar. Alleen de Sint bestelt ze nog regelmatig. Een man van tradities en daar houden wij van...!! Zo ook dit jaar.


Ooit heb ik er een gemaakt van dit leuke rode stofje en sindsdien lijkt het alsof iedereen ook alleen maar dit stofje wil voor een blokfluithoes. Dat kan natuurlijk. Alleen vind ik het dan tóch leuk om 'm nét weer anders te combineren.


De ene keer krijgt 'ie dezelfde achterkant als de voorkant met alleen het klepje in een andere kleur. De andere keer krijgt 'ie een ander biaisbandje of binnenkant. En ook de knoop is iedere keer anders.


Dit keer heb ik voor zowel de binnen- als de achterkant een turquoise roosjesstofje gekozen. Voor het biaisbandje, meestal effen, heb ik dit keer een ruitje genomen. En zo is de blokfluithoes, ondanks hetzelfde stofje, toch weer heel anders.


De Sint heeft 'm inmiddels ook goedgekeurd, dus kan het niet anders dan dat de jonge fluitiste 'm met veel plezier zal gaan gebruiken.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...