18 januari 2016

Een drieling

Als ik eenmaal aan iets begin is de inspiratie bij mij soms niet te stuiten. Neem nou het peertje. Na de twee pastelpeertjes kwam de zwart/wit moeder, daarna de bijbehorende dochter en nu.... een drieling. Jaha, want waarom zou je de peertjes niet ook kunnen gebruiken voor een mobile?!

 
Dit keer heb ik ook eens een ander garen dan katoen gebruikt: een acryl van Scheepjes. Het mooie hiervan is dat het een wat zachtere, lievere uitstraling krijgt. Een klein nadeel vind ik dat dit garen wat 'elastisch' is. De peertjes raken makkelijk wat uit vorm en je ziet soms ook de vulling er doorheen. Maar als je ze voor een mobile gebruikt, valt dat gelukkig allemaal wel mee.
 
 
 
 
Roze en grijs vind ik ook altijd een hele mooie combinatie; dit keer heb ik ook nog antraciet erbij gebruikt. Roze voert uiteraard de boventoon, want het is natuurlijk wel bedoeld voor een meisjeskamer.
 
 
 
Voor wie de peertjes nu wel zat is, die moet ik helaas teleurstellen. Ik heb nl. nog een paar ideetjes die ik binnenkort wil gaan uitwerken. Mét peertjes....!!


Ze zijn gewoon té leuk!!
 
Ingrid

4 opmerkingen:

  1. Leuke peertjes! Ik ben benieuwd wat je nog meer met peren gaat maken.

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Renske. Ik hoop binnenkort mijn andere peertjescreaties te kunnen laten zien.

      Groetjes,
      Ingrid

      Verwijderen
  2. Leuk idee om met de peertjes een mooie mobiel te maken. Een tip voor de vulling: stop de vulling in een stuk van een schone panty. Kies een pantykleur die niet teveel doorschijnt door het haakwerk. Zo blijft de vulling mooi binnen in de peer. Voor baby en kleine kinderen ook nog extra veilig, want er kunnen geen pluisjes vulling per ongeluk naar buiten wippen.

    Ik ben benieuwd naar jouw volgende perenproject.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Margaret. Ook voor de tip met de panty. Vind het een heel goed idee om dit zo te doen. Dank je voor het delen.
      De nieuwe peertjes komen eraan hoor!!

      Groetjes,

      Ingrid

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...