29 november 2016

Aftellen

Ieder jaar overvalt het me weer een beetje! Dat kerst dichterbij is dan je denkt (of voelt). Pakjesavond moet tenslotte nog komen. Maar de adventstijd begint altijd wel al vóór het sinterklaasfeest. Dus hoogste tijd om aan adventskalenders te beginnen. Een beetje inspiratieloos ben ik even gaan googelen voor wat ideetjes. En zowaar vond ik iets wat snel én simpel te maken leek. Snel viel dan al gauw tegen met 2x24 pakjes inpakken....!! Maar goed, het resultaat mag er best zijn.

 
In eerste instantie was het de bedoeling om voor dochterlief, die op zichzelf woont, een adventskalender te maken. Maar waarom niet dit jaar ook een voor zoonlief die nog in Hotel Mama woont? De kalender van dit jaar is tenslotte niet echt meisjesachtig. En qua leeftijd: ach, je bent nooit te oud om tradities in stand te houden (de kinderen zijn tenslotte met de adventskalendertraditie opgegroeid).

Even zoekend naar hoe ik de kalenders zou gaan uitwerken, ben ik begonnen met het verzamelen van spulletjes. Een aantal dingen nieuw, zoals het inpakpapier, chocolaatjes en kersthangers (helaas maar 1 stickervel, daar het idee van 2 kalenders pas later kwam). Maar ook een paar dingen van zolder: kerstballetjes én de kerstboompjes die de kinderen vroeger op hun kamer hadden staan (hoe hip blijken deze nog steeds). En dan natuurlijk twee hangertjes uit de kledingkast geplukt om alles aan te kunnen hangen.

 
En zo maakte ik dan 48 pakjes. Het stickervel eerlijk om-en-om verdeeld. In elk pakje een kersthanger om in het kerstboompje te hangen (en in sommige pakjes ook nog een chocolaatje, want voor snoepen ben je tenslotte ook nooit te oud).

 

De pakjes heb ik daarna in willekeurige volgorde aan de hangertjes gehangen. De 24 kreeg een prominente plek.
 
 
De kalenders hangen inmiddels op hun plek.
 
 
Donderdag kan het aftellen dan beginnen....!!
 
Ingrid

2 opmerkingen:

  1. Superleuk! En nee, daarvoor ben je nooit te oud! Lekker genieten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Sigrid! En inderdaad, voor bepaalde dingen zijn we gelukkig nooit te oud!

      Groetjes,

      Ingrid

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...