7 maart 2017

En nog meer oker....!!

We gaan er nog eventjes mee door: met oker. Deze kleur blijkt nl. heel erg geschikt voor heel veel leuks. En mijn inspiratiebron blijft maar borrelen en daar moet ik dan toch echt gehoor aan geven.

Zo haakte afgelopen weekend een slinger. Mét oker, maar ook met zwart en verschillende grijstinten. Het werd een stoere combinatie.

 
Helaas kun je gehaakte slingers niet zo lang maken als de stoffen variant, omdat het alles bij elkaar nogal een gewicht wordt en de slinger teveel zou gaan uitzakken. Wat dan wel weer leuk is, is dat je 'm zo kort (ca. 1meter) kunt gebruiken voor een baby- en/of kinderkamer. Aan de muur boven een commode of bureautje bijvoorbeeld. Of voor een raam (evt. met zuignappen óp het raam).
 

 
Oker zie je ook steeds meer in stofjes terugkomen. Bij een van mijn leveranciers kwam ik dit leuke driehoekjesstofje tegen.

 
Daar heb ik een stoer autokussen van gemaakt. Dit (eigen) patroon had ik al eerder gebruikt voor een o.a. zwart/wit auto.
 
 
De van zichzelf nogal drukke stof heb ik gecombineerd met een effen antraciet stof. Dit zorgt ervoor dat de auto niet al te druk wordt en hij versterkt ook nog eens de kleuren van de driehoekjesstof.
 
 
Hoewel het niet de bedoeling was om er een set van te maken, passen de slinger en de auto ook nog eens goed bij elkaar.
 
 
Nooit gedacht dat oker zó leuk zou zijn!!
 
Ingrid

 



4 opmerkingen:

  1. Het oker geeft de slinger en de auto iets vrolijks, iets zonnigs. Ze zien er allebei leuk uit.
    Mooi gemaakt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vind ik ook, Margaret. Misschien dat het wel daarom een favoriete kleur van me is (geworden)...?!

      Groetjes,

      Ingrid

      Verwijderen
  2. Dat oker staat lekker fris samen met dat grijs! Die variatie met streepjes en kleurtjes is ook leuk.

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was even uitproberen hoe het uit zou pakken, maar ik ben zelf ook zeer tevreden over het resultaat.

      Groetjes,
      Ingrid

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...