27 februari 2018

Recht door zee

Soms krijg je van die vragen (verzoeken) iets te maken, wat je niet eerder gemaakt hebt en waarvan je eigenlijk geen idee hebt, hoe je dát nou gaat doen. Dit overkomt me regelmatig, maar uit ervaring weet ik inmiddels, dat hierdoor vaak de mooiste dingen ontstaan. Een groot deel van mijn huidige assortiment is zelfs zo ontstaan. Niets (okay, bijna niets dan) is mij te gek of ik weet er wel raad mee. Zo ook met het verzoek of ik voor een baby, wiens papa stuurman is, een maritieme wagenspanner kon maken. Meer dan wat nautische termen en de kleur van de kinderwagen, kreeg ik niet. 'Maak er maar wat moois van'. Poeh, wat een vertrouwen sommige mensen in mij hebben?!

 
En ik wil me dan op zo een moment natuurlijk niet laten kennen. Hoe moeilijk kon het nou toch helemaal zijn?! Enthousiast begon ik op internet naar patroontjes van een vuurtoren en bootjes te zoeken -deze figuurtjes zou ik gaan gebruiken, wist ik al- maar geen enkel patroon voldeed. Oeps, de eerste zweetdruppeltjes waren een feit, want klanten teleurstellen, nee daar doen we niet aan (onvoorziene omstandigheden voorbehouden natuurlijk).
 
 
Nog maar eens een nachtje over geslapen, want dat heeft me in het verleden wel vaker geholpen als ik er bij een ontwerp niet uitkwam. En inderdaad, ik bedacht me toen dat het toch niet zo héél erg moeilijk moest zijn om zelf een haakpatroon te maken (ben hier eigenlijk niet heel erg goed in... helaas). Met goede moed begon ik dus aan het vuurtorentje en naarmate deze vorm kreeg, kwamen de ideeën vanzelf: het 'balkon randje' aan de bovenkant, de deur onderaan, de stiksteekjes boven deur. Het leek zowaar gelukt. Vol vertrouwen en met groeiend enthousiasme begon ik dan ook aan de bootjes.
 
 
Zelfde aanpak: gewoon beginnen en kijken hoe het uitpakt. En ook deze gleden vrij soepel van mijn haaknaald. De rode vlaggetjes en stiksteekjes maakten de bootjes dan af. En zo kon ik het hele setje tot een wagenspanner omtoveren.
 

 
En de klant?! Zij was laaiend enthousiast. Dit had ze nl. écht niet verwacht, dat het zó mooi zou worden. Ach... was een fluitje van een cent, toch?!
 
Ingrid

 
PS ik ga de patronen (hopelijk binnenkort) uitwerken en deze zullen dan via mijn site verkrijgbaar zijn. 




2 opmerkingen:

  1. Dat is mooi!!! De vuurtoren en het bootje kunnen ook als zomerdecoratie dienen, zo mooi! Origineel ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Sigrid! Ik heb hierover ook heel veel positieve reacties ontvangen. Altijd leuk natuurlijk, helemaal als het ook nog eens je eigen ontwerp is. En inderdaad is het ook leuk als zomerdecoratie. Van het een komt vaak ook het ander, dat is nou het leuke ervan, toch?!

      Groetjes,
      Ingrid

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...